Khamis, 12 Ogos 2010

kisah pose dan pedoman hidup

hari ni dah masuk 3 hari berpose.. tp aku baru nk pose rini..
kira my 1st day la.. isk3x... pe nak jd ni..
walaupon aku x pose b4 ni, tp semangt aku kalahkan org berpose..
sibuk nk join org bebuka n sahur sesama...
kredit to me.. cuma tgh hari aku minum air.. hehe

semalam turn aku kena masak tok berbuka..
mak aii, sebetulnya memasak bukan kepandaian aku,
tp aku ada sedikit minat nk memasak.. rasa je hampehs..
tape.. lambt lagi nak kawen kan..

well, semalam bejaya gak 3 lauk aku wat
tomyam + sambal sardin + telor dadar..
jgn sangkal kemacthinan lauk pauk tersebut..
jelas2 bukan la satu gabungan yg menarik.. tp aku cuba
rasa sekadar boley tahan.. yg penting effort aku nk masak tok dorg yg berpose...
rasa la air tgn aku yg gumuk ini.. pendam je kalau x best ke ape ye...

bila aku masak sorg2 ni, terasa la penat nye..
sekali aku teringt kat kawan aku yg selalu masakkan tuk kami2 yg gajah2 ni..
okeyhsss kesian.... penat upernya...
aku teringt kat mak aku.... kagum bnyk okey...
mak aku masakkan lauk yg minimum 3 jns lauk sehari tok 9 org makan..
aku yg masak lauk tuk 4 org makan pon dah mengalah n merungut bagai mcm kena angkat balak selori.....
so tetiba.. "hebatnyee makk!!! boley ke aku nnt mcm ni..?"

betol la, aku terpikir.. mulianye seorg mak...
balik kerja da penat masuk dapur lagi tok masak... demi keluarga...
berganda2 penatnya....
so far, aku x penah dibiarkan berlapo lagi...
cukup minum pakai smpi membesar2 cm gajah...
melayan karenah anak2 lak yg ramai...
bnyk pahalanya....

td aku dgr satu video ceramah ni..
pompuan paling senang masuk syurga jika ada 4 ni

1) jaga solat
2) jaga pose
3) jaga kemaluan
4) jaga keharmonian n kebajikan keluarga...

sesungguhnya aku bersyukur dilahirkan sebagai pompuan..
dan aku kagum dengan ketabahan seorg pompuan...

aku nak jadi seorg pompuan yg baik... ameenn....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan