Khamis, 26 Ogos 2010

rahsia anggun di jalan raya

kalau kat jalan raya ni, mcm2 kita tgk ragam org kan
ada yg bawak slow sgt smpi konpem2 org yg kat belakang dapat dosa kering
ada yg terlebih laju yg ley wat org len takot nak arwah
huish mcm2....
ada gak yg gunakan jln raya tuk cari jodoh..
eheh.. ada ke mcm tu...
buat2 je la ada...

back to me, ada satu scene ni, happened a few weeks ago..
hahhaa.. bese la kan, kalau da malam2 ni,
persetankan semua undang2 jalan raya... yang penting cepat smpi umah..
well seme undang2 tu hanya penting bila nak test tuk dapatkan lesen L je ye..
n sila jgn study buku undang2 tersebut bagi mengelakkan ditertawakan oleh rakan sebaya..
iyee... itupon berlaku kat aku... tape... at least aku lulus test tu dgn sekali amik je...

nak dijadikan cerita, satu malam tu, aku dgn megahnye tlah melanggar lampu isyarat merah..
huhuu.. tade kete kot...
tp naseb x bek.. ada pak cik polis upernya menunggu..
pandai eh ko pak cik polis cr port yg org x nampak...
saje je kan nk berlagak mcm hantu.... wat2 org takot...
hmm tp aku tetap belagak biasa .. mmg tau da wat salah..
tp kena mentenkan muka innocent ni okey...

dan masa2 mcm ni la mmg sgt sesuai membuktikan teori "pompuan selalunye bernasib baik"
huhuu... sbb...
kita hanya perlu mengeksploitasi diri sendiri..
dgn cara... hanya perlu memberhentikan kereta dan bg senyuman yg paling manis
masa ni kena pastikan tahap senyuman berada di tahap yg membanggakan
sbb possibility untuk pihak yg lagi satu mengganggap kita adalah hantu adalah sgt tinggi..
huhuhuu... tp kalau nak anggap hantu pon boley gak..
padan muka aje.. huhuhu yg penting x kena saman... :-)

satu lagi kejadian tu, masa masuk simpang secara melulu..
da lambat nk p kije... sape suh kuat berangann kan..
n hampir berlanggar ngn satu kereta ni.. dipandu oleh seorg lelaki..
hensemmm okeyy.. huhu menyempat ajee..
so pe lagi, kasi la senyuman yg paling manis..
okey dia pon senyum juga..
so tip ni mmg sesuai diguna pakai tanpa sebarang keraguan...
senyum kan sedekah...

tpkan... tips ni x sesuai kot tuk jangkamasa 5 taun akan dtg..
aku membayangkan aku yg sudah dimamah usia masa tu.... bukan tua okey.. berusia je...
n senyuman aku mungkin da x semanis yg skang..
muahhaha.. bajet2...

okey aku da cek saman kat website pdrm.. mmg tade saman..
so tips ni boley diguna pakai bg mereka2 yg bawah 30 taun..
kalau da agak2 berusia tu, tepaksa cr kaedah lain..
belom tau lagi pe kaedahnye... just try n error je laa...

8 ulasan:

  1. kalu nga aku...kena saman lama da....comel ke x comel ke...cun atau x...no dua punya crita...no 3 bru la ngorat lau nak...tp no satu...ligan dan saman dulu....

    BalasPadam
  2. oowhhhh ngn org kampung sendiri pon nak berkira ye... ada hati gak eh nak ngurat masa bekerja.. jd betol la ada gak org jd jodoh kat jln raya..

    BalasPadam
  3. ooo mesti doh...ore kg sdiri la keno lebih di utamo ke....sbb saye nyawo ore kg sdiri...jodoh kat jln ry tu...dok mustahil la///

    BalasPadam
  4. hbahahha..lawok mu sarah.but aku suka teori polis xsaman pmpuan.dengan menggoda saja bisa mencairkan hati mereka.wakakka

    BalasPadam
  5. betol tu era... tp kena sgt yakin diri..
    anda pon dipersilakan menggunakan tip ini

    BalasPadam
  6. sarah..mu try guno tip tu nga aku...deh..deh...aku rasa bertimbun same sapa..

    BalasPadam
  7. hahhaa.. kalau sapa same.. aku p sekeh mg laju2... nk berkira napokk

    BalasPadam
  8. nok tido dale lokap ko sekeh aku...hahaha tra la tra...

    BalasPadam