Isnin, 4 Oktober 2010

KerJA..

setiap kejadian tu bersebab kan..
mmg x ley d nafikan..

n ada sebabnye juga nape aku ditakdirkan tidak berkerja dgn gomen or bdn2 berkanun ni..

aku dah kaji dah sbb dia..
dan inilah hasil kajian aku yg seberapa la juga...

1) aku x suka komitmen masa..
seyes aku ckp aku x suka nk wat kije on time..
contoh.. kalau peraturan ckp masuk kije kul 830.. maka kul 9 la aku smpi..
kalau peraturan ckp kul 530 balik.. maka kul 5 aku sudah blik tanpa langsung tade perasaan bersalah... huhu...
kalau kije ngn gomen or syarikat yg besar2 ni.. mau asyik dpt surat warning je
lagi satu... kalau agak2 rasa aku nk mengulo. time tu gak aku kuo.. x yah pikir panjg dah..


2) aku x suka pakaian yg skema
pegi kije haruslah dgn keadaan yg selesa.. muahhaa.. so kalau dpt pegi kije dgn hanya memakai kasual ni sgt2 la best rsanya..
x yah nk pikir2 nk pkai baju ape... nk match ngn tudung ape.. kasut mana yg nk kena pki...
jeans sudah memadai.. x yah susah2 kan diri nk iron baju pagi2...best kan life mcm ni... tp kadang aku pki gak baju kurung..
nmpk sopan... eh.. dah mmg sopan la.. (plsss la....)

3) x tau nk describe mcm mana.. tp yg penting.. aku x bape gemar bekerja dgn org rmi disekeliling.. ley hilang kosentrasi.. prefer men game or on9 je masa tu.. bila dah tade org.. ru la wat kije betol2.. bila kosentarasi ada... hasil pon lumayan... so org sekeliling akan nmpk aku bnyk men.. huhu.. biarkan... yang penting kije aku siap pada masanya.. kadang mai gak gelabah aku tu.. lps tu mulalah org bercuti aku p opis wat kije

4) aku suka ikot kepala aku sendiri
ni susah cket.. kadang aku ikot mood bekerja.. kalau rajin tu dtg x yah d suruh2..
kalau da malas tu, jgn di tegur2.. mood pon sama.. kalau aku happy.. obviously akan nmpk.. kalau aku moody.. huh tgk mata pon da tau..

bekrja haruslah dgn ikhlas.. itu pesanan tuk aku

2 ulasan:

  1. Leh tahan idea ni... mmg kena ngan org nya

    BalasPadam
  2. .. oowhh mcm mana tau orgnye mcm ni...

    BalasPadam