Selasa, 11 Mei 2010

PsiKOloGI

aku pernah terbaca.. lebey kurg la ni eh..
kalau kita x bersyukur degn apa yang kita ada, smpi bila pon kita akan rasa kesempitan...

tapi, kita mampu mengubah ape yg kita pikirkan..

sekiranya kita bersyukur degan seadanya... insyaALLAH hidup akan aman dan lancar.
sekiranya otak kita dah set kita bagus.. maka baguslah jadinya.. kalau dah set x bagus, maka begitulah juga jd nya...jadi... bersyukur.. itu kuncinye.... dan kita kena yakin dengan kuasa otak kita dan berusaha untuk merubahnya...

banyak menda yg aku belajar rini... dan menda ni seme buat aku lagi bersemangat mahu membuat perubahan... bagi aku, kita perlu ada perubahan walaupon sedikit, lebih baik yg sedikit dari langsung tade ... berubah tu pon bukan kerana org lain, tp untuk diri kita sendiri...

menda yg aku pikir tuk ari ni....
  • kalau mahukan sesuatu yg baru, biarlah ianya yang lebih bek dr ape yg ada skang
  • x perlu menunjukkan kedegilan dlm bentuk emosi, lebey bek tunjukkan dalam bentuk tindakan (in positive path only)
  • terlalu banyak peluang sebenarnya, tp x cuba nak cari dan x tau mcm mana nk menggunakan peluang tersebut... (sayangnye la)
  • tonjolkan diri (bukan mengipas)..... dari pengalaman2 yg lepas, org yg menonjol ni yg akan dilihat, sebaik mana pon seseorg, tp kalau pasif je.. mmg x kemana... tp jgnlah menonjol yg mengjengkelkan
  • aggresif
(aku terlampau banyak berfikir nampaknye malam ni)......


pssttt.... aku terpsiko dg bos aku hari ni..

1 ulasan: